]]>

Wednesday, August 24, 2005

اظهارات آقای دکتر

آقای دکتر آدم بسیار جالبی است. گاهی به من حرف هایی می زند که برای من تعیین کننده است، به نظرم می رسد که تا به حال آن حرف ها را نشنیده ام، اول فکر می کردم این از بی سوادی من است، بعد مطمئن شدم که همین طور است. دکتر می گوید دور و بر ما پر از پوچ است، نه به معنی نیست انگارانه اش، بلکه به این معنی که ما با یک مشت حرف نامفهوم تکراری که نه گوینده اش می فهمد چه می گوید و نه شنونده اش می فهمد و نه معنایی دارد روبرو هستیم. یک مشت کلمه که از دهان آدم ها بدون دلیل کنار هم ردیف می شوند و بعد تکرار می شوند و بعد به نظر می رسد واقعیت دارند. و نکته اینکه گاهی اوقات ما به این حرف های بی مفهوم بی فکر خودمان براساس ذهن سیستماتیک خودمان نظم می دهیم و فرض می کنیم که این چرندیات یک نظم منطقی دارند، بعدا می فهمیم که نه بابا! در تمام این مدت یک مشت گیج داشتند یک کارهای احمقانه ای می کردند و ما چون دشمن آنها بودیم برای اینکه به خودمان معنا بدهیم فرض کردیم اینها فکر منظم دارند...
---------------------------------------------------------
ابراهیم نبوی-2 شهریور 1384